The End.. - Reisverslag uit Wayne, Verenigde Staten van Nienke Fijnvandraat - WaarBenJij.nu The End.. - Reisverslag uit Wayne, Verenigde Staten van Nienke Fijnvandraat - WaarBenJij.nu

The End..

Door: Nienke

Blijf op de hoogte en volg Nienke

10 Mei 2016 | Verenigde Staten, Wayne

Hee iedereen,

Mijn laatste blog was alweer een tijdje geleden, dus vandaar een nieuwe, die ook gelijk mijn laatste zal zijn.

De afgelopen weken heb ik hier niet heel veel bijzonders gedaan. De finals zijn nu bezig dus ik ben vooral bezig geweest met het schrijven van mijn essays. Ondertussen heb ik 3 klassen afgerond en moet ik alleen nog de laatste 2 essays schrijven.

Mijn Interpretating U.S. History klas heb ik 2 weken geleden al afgerond, en die klas heb ik gehaald met een B :) (85 vd 100).
Ik wacht nog op de cijfers terug van mijn Film en Literatuur en Kinderliteratuur klas. Die papers heb ik vorige week ingeleverd en nu is het wachten op de cijfers.

Op dit moment ben ik druk bezig met mijn Final exam voor mijn Histery of Pop Culture klas. 3 vragen met voor elke vraag 5 pagina's. Gelukkig dubbele regelafstand maar dat maakt het nog steeds niet heel makkelijk, hier ben ik al bijna mee klaar, ben aan het einde van de 2e vraag dus mijn doel is om dit paper vandaag af te hebben en in te leveren.
Daarna moet ik alleen nog mijn onderzoekspaper voor mijn New Orleans klas afmaken, hier schrijf ik over hoe de mensen en organisaties in New Orleans de originele jazz hebben behouden na Katrina. Van de vrouw die ons rondleidde bij de Preservation hall heb ik een hoop informatie gekregen, dus dat gaat nu helemaal goed komen! Dit paper moet zon 12 tot 15 pagina's zijn en momenteel zit ik op 4 pagina's. Doel is om deze woensdag af te hebben.

Gister (maandag) hebben we de laatste bijeenkomst gehad van de New Orleans groep, het was weer ouderwets gezellig maar erg jammer dat dat de laatste keer was dat ik hun zou zien. Maar de deal staat dat als ze als groep weer terug gaan ze ook een vliegticket bestellen voor mij vanuit Nederland! Deze reis was absoluut het hoogte punt van mijn semester hier en ik ben ontzettend blij dat ik de mogelijkheid had om mee te gaan! Die reis heeft me een hoop duidelijk gemaakt de Amerikaanse cultuur!

Ook heb ik mijn best gedaan om hier in Amerika koningsdag te vieren. Dat was toch wat lastiger als enige Nederlander. Ik heb de hele dag in mijn mooie aangepaste oranje shirt rond gelopen en zoveel mogelijk mensen verteld over koningsdag in nederland. Ik denk vooral ook omdat ik gewoon normaal les had terwijl Nederland op zijn kop stond..

Tussen alle essays door ben ik zaterdag naar New York gegaan, de internationalisering van Windesheim kwam langs, de reis waarmee ik vorig jaar ook naar New York ben gegaan. Ik heb gezellig een hele dag met hun meegedraaid. Smorgens naar het 9/11 museum en daarna door heel Lower Manhattan gelopen en de Brooklyn Bridge over gestoken.
Daarna mocht ik al tourgids spelen over Times Square, ik wist mijn weg nog van vorig jaar, dus 7 studenten zijn met mij mee gegaan en die heb ik rond geleid. Een ontzettend leuke en gezellige dag! Aan het eind had ik ongeveer 18km rondgelopen, dus ik was erg blij toen ik om half 12 s'avonds weer in mijn bus terug naar school zat!

Ondertussen ben ik hier ook langzaam maar zeker afscheid aan het nemen van mijn vrienden. Vrijdag moet ik helaas alweer naar huis. En eerlijk gezegd zie ik hier behoorlijk tegen op. De afgelopen maanden heb hier een hoop geweldig leuke mensen ontmoet, en de wetenschap dat ik hun waarschijnlijk nooit meer zie maakt het allemaal niet makkelijker.
Maar daar stat tegenover dat ik straks al mijn vrienden en familie in Nederland weer zie.. En weer een lekkere Nederlandse pot kan eten :) Ik ga mijn heerlijke Venti Vanille Lattes en mijn bijna dagelijkse pizza zeker missen, maar ik kijk wel weer uit naar mijn aardappels en gehaktballen!

Goed, al met al heb ik hier nog 3 volle dagen, en daar ga ik absoluut het meeste uit halen! Eerst de papers nog afmaken en dan volle bak genieten van de school en de mensen hier. En dan mag ik vanaf zaterdag weer gaan strijden tegen mijn jetlag. En genieten van het feit dat ik in Nederland weer allergie vrij ben! Blijkbaar heb ik in Amerika wel last van een soort van hooikoorts...

Iedereen bedankt die elke keer trouw mijn blog gelezen heeft en me geholpen tijdens mijn tijd hier! Het was absoluut geweldig en ik ben nog steeds superblij dat ik dit gedaan heb, ik kan het iedereen aanraden!

Ik zou zeggen, tot volgende week weer in Nederland!

Lieve groet,

Nienke


  • 10 Mei 2016 - 21:59

    Petra:

    Hi Nienke,

    nog een paar gezellige dagen en een goede reis terug!!!

    Groetjes van ons allemaal.

  • 15 Mei 2016 - 11:44

    Hermanfijnvandraat:

    en ondertussen weer veilig thuis!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nienke

Ik ben Nienke, 19 jaar en studeer PABO aan Windesheim Zwolle. Sinds ik vorig jaar een week naar New York ben geweest met school ben ik volledig verkocht aan Amerika. Hierom ook de reden dat ik nu voor mijn vrije minor 3,5 maand naar Amerika ga. William Paterson University in New Jersey is de school waar ik de komende tijd ga studeren. En op deze blog ga ik jullie op de hoogte houden van alles wat ik daar ga doen.

Actief sinds 26 Jan. 2016
Verslag gelezen: 759
Totaal aantal bezoekers 2735

Voorgaande reizen:

27 Januari 2016 - 13 Mei 2016

Minor avontuur in New Jersey

Landen bezocht: