De midterm exam week - Reisverslag uit New Orleans, Verenigde Staten van Nienke Fijnvandraat - WaarBenJij.nu De midterm exam week - Reisverslag uit New Orleans, Verenigde Staten van Nienke Fijnvandraat - WaarBenJij.nu

De midterm exam week

Door: Nienke

Blijf op de hoogte en volg Nienke

12 Maart 2016 | Verenigde Staten, New Orleans

Hee iedereen, bij deze weer een blog! Niet een hele lange, die komt volgende week :)

Ondertussen is hier de springbreak begonnen. Wat betekend dat de New Orleans is begonnen! En tot nu toe is het geweldig! Maar daar over later meer :)

Afgelopen week was de van de midterm exams. Gelukkig had ik maar 1 klas waarbij we echt een midterm hadden. De andere klassen hadden of afgelopen week een eerste paper opdracht of die is voor na de spring break.

Mijn history of pop culture klas was degene met de midterm. We kregen 3 vragen en bij elke vraag moest je een essay van 4 A4 schrijven. Hierbij moest je alle verschillende bronnen die we in de les gebruikt hebben gebruiken.
De vragen waren erg goed! Maar dit was absoluut het moeilijkste paper dat ik ooit heb moeten schrijven. Gelukkig was is voor de verandering verstandig en begon ik op tijd! We kregen een week voor de essays. In de maandag les was het mogelijk om vragen te stellen en woensdag moest het ingeleverd worden op blackboard. Mijn planning werkte stiekem toch zo goed dat ik maandag in de les zat met mijn hele essay af! Erg fijn gevoel voor de verandering!
Ik weet absoluut niet wat voor cijfer het gaat worden. Dit ga ik vanzelf zien!

Mijn Film en literatuur docent wou afgelopen week ook de eerste paper hebben. Hier moest ik een paper schrijven over Jane Eyre (boek en film) en Sense and Sensibility (boek en film) en dan vooral over de vrouwelijke kracht. Dit was erg leuk om te doen! Begrijp nu wel waarom mijn zus de universitaire studie van film en literatuur heeft gedaan. De 3-A4 die we moesten schrijven was zo opgevuld. Deze heb ik ook ingeleverd en nu is het wachten op cijfers!

En dan New Orleans, deze reis is eindelijk van start gegaan! Als groep werden we elke week in de les al enthousiaster voor de reis, en nu zijn we dan begonnen!
Gisterochtend om half 5 stonden we met zijn allen klaar bij de bushalte om naar het vliegveld te vertrekken. Na 3 uur vliegen met een hoop turbulentie landde we dan eindelijk in New Orleans!
New Orleans heeft een tropisch klimaat, dus vanuit het vliegtuig naar buiten was een rare overgang. Het is warm en dampig en ondanks dat het bijna de hele dag heeft geregend bleef het lekker warm!

Wat we allemaal gedaan hebben en wat we gaan doen vertrek ik in mijn volgende blog! Voor nu ga ik genieten van deze reis en de cultuur van New Orleans!

  • 13 Maart 2016 - 20:34

    Jaap F Sr.:

    Geniet van New Orleans!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nienke

Ik ben Nienke, 19 jaar en studeer PABO aan Windesheim Zwolle. Sinds ik vorig jaar een week naar New York ben geweest met school ben ik volledig verkocht aan Amerika. Hierom ook de reden dat ik nu voor mijn vrije minor 3,5 maand naar Amerika ga. William Paterson University in New Jersey is de school waar ik de komende tijd ga studeren. En op deze blog ga ik jullie op de hoogte houden van alles wat ik daar ga doen.

Actief sinds 26 Jan. 2016
Verslag gelezen: 185
Totaal aantal bezoekers 2734

Voorgaande reizen:

27 Januari 2016 - 13 Mei 2016

Minor avontuur in New Jersey

Landen bezocht: