De tijd vliegt! - Reisverslag uit Wayne, Verenigde Staten van Nienke Fijnvandraat - WaarBenJij.nu De tijd vliegt! - Reisverslag uit Wayne, Verenigde Staten van Nienke Fijnvandraat - WaarBenJij.nu

De tijd vliegt!

Door: Nienke

Blijf op de hoogte en volg Nienke

29 Februari 2016 | Verenigde Staten, Wayne

Zo en zonder dat je het doorhebt is het alweer 3 week geleden dat ik een blog heb geschreven. De tijd vliegt echt voorbij! Mijn excuses dat ik jullie niet eerder op de hoogte heb gebracht van mijn verblijf hier!

Zoals ik al zei, de tijd vliegt echt voorbij! School begint steeds drukker te worden en de midterm exams komen eraan. Kortom, vanaf nu wordt het flink typen geslagen.

Bij bijna al mijn vakken moet ik een paper schrijven. Al zijn deze kleiner dan de papers die je in Nederland moet schrijven, het blijft een hoop werk.
De intro voor kinder literatuur wil een paper waarbij je de diepere betekenis van een sprookje onderzoekt. Hierbij moet je kijken naar waarom het verhaal een kind aanspreekt, wat een terugkerend onderwerp is. Denk hierbij aan pedagogische aspecten. Orale betekenissen, de goede moeder/slechte moeder etc. Het is best leuk om te onderzoeken, want ik heb nog nooit zo naar sprookjes gekeken. Maar makkelijk is het zeker niet. In de meeste verhalen zijn een hele hoop aspecten te vinden!

De film en literatuur docent wil dat ik de overeenkomende aspecten tussen jane Eyre (boek en film) en Sense and Sensibilty (boek en film) ga onderzoeken. Hierbij vooral kijkend naar de vrouwelijk hoofdpersonen. Naar hun kracht. Ook dit is niet bepaald makkelijk maar moet wel heel interessant zijn!

De geschiedenis van de pop cultuur les wordt denk ik het moeilijkst. Hierbij wordt het een soort huiswerk opdracht. 3 vragen waarbij je 4 pagina's papers moet schrijven. En hierin alle behandelde literatuur moet gebruiken. Ik moet zeggen, voor dit examen ben ik hem toch wel aan het knijpen. Zeker als de docent zelf zegt dat het niet makkelijk wordt.
Kortom, ik ga mezelf opsluiten in de bibliotheek de komende 2 weken.

Voor de interpretatie van de Amerikaanse geschiedenis les moet ik een onderzoek doen over een bepaalde gebeurtenis in de Amerikaanse geschiedenis waar geweld gebruikt is. Deze klas gaat over het geweld in de geschiedenis. Wel een voordeel, je mag zelf het onderwerp kiezen. Nu is het nog best lastig om uit alle gebeurtenissen 1 onderwerp te kiezen. Ik heb gekozen om mijn essay te schrijven over de New Orleans riots in 1866. Op deze manier kan ik het combineren met de reis naar New Orleans en daar ook onderzoek doen.
Ondanks dat dit veel werk wordt, heb ik er wel zin in! De geschiedenis is en blijft interessant.

Er is dus genoeg om te doen de komende weken. Ik zal me niet snel gaan vervelen. Dat is wel duidelijk!

Maar aangezien de midterm exams dichterbij komen, komt de New Orleans reis ook steeds dichterbij! Deze reis gaat ontzettend indrukwekkend worden! Nog een kleine 2 weken en dan is het zover! 11 maart vertrekken we en de 19e komen we terug. Gelijk een goede besteding van de vakantie. Ik moet nog een weekoverzicht krijgen met wat we precies gaan doen. Maar wat ik zeker weet, is dat we een hoop gaan zien! De school is bijzonder trots op deze reis. Er gaat een journalist van buitenaf komen om ons te interviewen over de reis. Ook hebben we William Paterson t-shirts gekregen om de school te promoten op de foto's. Enig nadeel is dat de school alleen maar XL t-shirts heeft gegeven. Nu weet ik wel dat XL groot is, maar het shirt wat ik heb gekregen valt onder formaat jurk. De foto's gaan dus erg leuk worden met de groep!

Tot zover de update qua school. Ik heb ondertussen een Amerikaanse inburgering gehad. Heb mijn eerste pizza's besteld, de winkelcentrums hier in de buurt gezien en ik heb mijn eerste ijshockey wedstrijd gezien!
Dat laatste was vooral erg leuk, nooit geweten hoe hard ijshockey is. Spelers gooien zichzelf tegen de anderen aan om maar bij de puck te komen. En dat de wand er dan toevallig naast staat maakt niet uit. Als je het leuk vindt om spelers ruw tegen andere spelers aan te zien knallen dan in ijshockey de perfecte sport! Ik heb mezelf dus prima vermaakt daar!

Ben afgelopen zondag ook met mijn suitemate mee geweest naar de kerk. Was erg leuk om in een Amerikaanse kerk te komen, en het deed me ontzettend veel denken aan mijn kerk in Nederland. Heb hier dus erg van genoten!

Het weer hier is ook ontzettend raar. Net zoals in Nederland. Bijna elke week hebben we wel iets aan sneeuw. Maar we hebben ook zo een hele mooie lentedag. Gister heb ik nog lekker buiten voor mijn gebouw mijn huiswerk zitten lezen. Terwijl het 2 week geleden -14 a -16 graden was overdag. Kortom, geen touw aan vast te knopen! Maar over 2 week zit ik in New Orleans en daar is het een mooie 20 a 25 graden. Dus dat is een goed vooruitzicht!

De tijd vliegt zo snel voorbij dat mijn avontuur over 2,5 maand alweer afgelopen is. Hier probeer ik nog maar niet aan te denken want het Amerikaanse leven bevalt me veels te goed om te verlaten. Al is het wel fijn om familie en vrienden weer te kunnen zien. Maar gelukkig bestaat er skype!

Dit was het weer voor nu. Ik hou jullie snel weer op de hoogte van mijn reis!

  • 29 Februari 2016 - 20:56

    Herman Fijnvandraat:

    hey nienke,

    leuk blog! veel plezier verder en tot skypes ☺

    papa

  • 13 Maart 2016 - 20:33

    Jaap F Sr.:

    Doe je best ... het gaat lukken, toch?!

  • 17 Maart 2016 - 13:37

    Simone Groeneveld:

    Leuk om te lezen over je vakken en hoe die moeten worden afgerond. Good thinking om je onderwerp van de geweldadige klas te combineren met de reis naar New Orleans. Grappig dat Pop Cultuur het lastigst gaat worden. Leuk, informatief blog weer!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nienke

Ik ben Nienke, 19 jaar en studeer PABO aan Windesheim Zwolle. Sinds ik vorig jaar een week naar New York ben geweest met school ben ik volledig verkocht aan Amerika. Hierom ook de reden dat ik nu voor mijn vrije minor 3,5 maand naar Amerika ga. William Paterson University in New Jersey is de school waar ik de komende tijd ga studeren. En op deze blog ga ik jullie op de hoogte houden van alles wat ik daar ga doen.

Actief sinds 26 Jan. 2016
Verslag gelezen: 268
Totaal aantal bezoekers 2729

Voorgaande reizen:

27 Januari 2016 - 13 Mei 2016

Minor avontuur in New Jersey

Landen bezocht: